söndag 20 juni 2010

Kärleks-scrap framför TV:n



Här kommer min senaste LO som färdigställdes igår under tv-sändningarna från kronprinsessans bröllop. Jag hade egentid hela dagen då C spelade golf och V var hos farmor och farfar. Bullade upp med snittar och bubbel och myste framför tv:n hela dagen och scrappade. Sämre kan man verkligen ha det! :) Tack och lov hade jag pysslat klart innan Daniel höll sitt tal till Victoria, för tårarna forsade över och hade garanterat fläckat ner och förstört LO:n innan jag hunnit hejda mig. Fick tillbaka suget att scrappa bröllopslayouter igen, så nu kanske bröllopsalbumet får sig en skjuts.

LO:n är resultatet av en scrapbingo som jag fick som utmaning. Jag valde en rad med 3 mönstade papper (fast det blev visst 4!), journaling, blommor och pärlor/bling. Tanken är att det ska bli en dubbel-lo (mamma-pappa) till V's album.

Har använt mig av Maja Designs papper och satt lite 3D-lack på de ustansade mammabokstäverna. Ser att jag har satt Dymo-texten lite snett, men det ska väl inte vara helt perfekt jämt. Spetsen har jag fått i julklappsswappen och det är första gången jag använder spets till mina scrapprojekt. Blev jättenöjd, så nu måste jag ut på spetsjakt.

Här kommer lite närbilder:



Dagens kom ihåg från igår; störst av allt är kärleken! Hm, det är ju en fin rubrik att använda på en bröllops-LO... Måste ner i pysselrummet!

Kram,
C.

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken fin lo!! Precis i min smak,romantisk...och kärlek kan man aldrig få för mycket av!

    SvaraRadera
  2. Låter verkligen som en trevlig dag framför tvn. Och resultatet ser jättefint ut! Jag är extra svag för Dymo-text just nu och spets var en bra idé för att få bröllopskänsla.

    SvaraRadera